12 motive surprinzătoare pentru care nu poți obține un somn bun noaptea.

O lipsă regulată de somn ne face să ne simțim epuizați imediat după trezire. Mai mult decât atât, este unul dintre principalele motive pentru care câștigăm în greutate. Bright Side ar dori să vă dea câteva sfaturi despre cum să luptați împotriva „monștrilor” care vă împiedică să dormiți bine, să vă simțiți și să arătați bine.

12. Temperatura greșită la aerul condiționat.

Deși a adormi în căldură este plăcut, temperatura optimă este de 15-23 ° C.

Soluție: Acoperiți-vă cu o pătură ușoară sau schimbați la o temperatură caldă în timpul nopții.

11. Exercițiul fizic.

Un antrenament stimulează sistemul nervos, motiv pentru care a adormi după sala de sport poate fi o problemă.

Soluție: Mergeți la sală cu cel puțin 3 ore înainte de a merge la culcare.

10. Lipsa programului.

Pentru a vă odihni complet, corpul are nevoie de o anumită perioadă de timp. În afară de asta, este imposibil să dormi în avans sau să recuperezi în weekend.

Soluție: Du-te la culcare în același timp în fiecare noapte, preferabil între orele 10:00 și 01:00.

9. Lumina

Chiar și cea mai mică lumină a unei lămpi sau a luminilor cu LED-uri ale aparatelor electrice nu se joacă cu somnul. Cu cât este mai întuneric, cu atât mai bine visezi.

Soluție: Îndepărtați toate sursele de lumină sau puneți-vă o mască de dormit.

8. Zgomotul.

Orice sunet, fie zgomotul autoturismelor din exterior, fie vecinul vorbind cu voce tare, împiedică corpul să se odihnească.

Soluție: Utilizați dopuri pentru urechi sau activați „zgomot alb” pentru a acoperi toate celelalte.

7. Folosirea patului în scopuri greșite.

Mulți oameni folosesc paturile lor nu numai pentru a dormi, ci și pentru un loc de muncă, ceea ce are ca rezultat o scădere a calității somnului.

Soluție: Lăsați-vă treaba în afara dormitorului.

6.Cofeina

Nu este un secret că cofeina vă împiedică să adormiți ușor. Nu uitați că se găsește nu numai în cafea, ci și în ceai, ciocolată și alte produse.

Soluție: Folosiți mai puține alimente care conțin cofeina seara.

5. A te adormi singur.

Mulți merg la culcare fără să vrea să doarmă, sperând că dorința va veni de la sine. În majoritatea cazurilor, însă, nu este așa.

Soluție: Dacă nu puteți adormi în 20 de minute, ridicați-vă din pat și citiți o carte (nu e-book, va face lucrurile și mai rău) sau faceți ceva relaxant.

4. Alcoolul.

Nu beți cu 2 ore înainte de culcare.

Deși alcoolul vă permite să adormiți mai repede, afectează negativ somnul rapid al mișcărilor oculare și te trezești obosit și grețos.

Soluție: Nu consumați alcool cu mai puțin de 2 ore înainte de culcare. Mai bine, renunțați la băut cu totul.

3. Supraîncărcarea minții.

De multe ori nu lăsăm creierul să se „repornească” și să se odihnească de la problemele de zi cu zi înainte de a merge la culcare, ceea ce duce la o calitate scăzută a somnului.

Soluție: Distanțează-te de toate preocupările și direcționează-ți gândurile spre altceva: amintiți-vă numele țărilor care încep cu aceeași literă sau încercați să numărați oile.

2. Lipsa obiceiurilor.

O lipsă de ritualuri care preced un somn de noapte este un alt motiv pentru care nu vă simțiți odihniți dimineața.

Soluție: Instruiți-vă corpul pentru a reacționa la un anumit algoritm: de exemplu, faceți un duș cald (nu prea rece sau fierbinte) și ascultați muzică. Nu faceți totuși, o baie fierbinte, deoarece vă va accelera metabolismul și veți avea dificultăți în a adormi.

1. Poziția de dormit.

Să dormi într-o poziție incomodă, indiferent dacă sunteți singuri sau cu partenerul dvs, vă stresează corpul, ducând la o lipsă de odihnă.

Soluție: Să vă asumați o poziție cu care vă simțiți mai confortabil(ă) și să încercați să nu o schimbați până când adormiți.

Articolul original îl găsiți aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s